Община Лъки

a- a a+

Екопътека „Св. Дух” се намира в землището на с. Манастир. Общата дължина на трасето е около 4 км. След края на селото, сред вековна гора, следва черния път за местността „Хайдушки поляни” и там до пътя, като от приказка в гората, се намира красива дървена беседка, маса с пейки и указателна табела за маршрута. От там пътеката започва спускане надолу в хладното дере. Минава през „полянката с гъбката”, следвайки маркировката продължаваме слизането наляво, където се намира параклиса „Св.Дух”. Тука и още на три места има поставени маси с по две пейки. След отдиха следва слизане по красиво оформена пътека с дървени стъпала, няколко завоя и още стъпала, покрай ромолящо поточе и пред Вас се появява красиво дървено мостче, а право нагоре се вижда и водопада „Св.Дух”. Пада на водата е от 15 метра. Гледката е великолепна и ще искате да я отнесете с вас и да и се наслаждавате многократно! След водопада, пътеката поема  нагоре през гората и излиза на пясъчния хребет, от където поема надясно към село Манастир. На  кръстопът, в дясно ще видите входа на така наречения „Парк”. В него ще намерите още пейки с маси за отдих.